De wet van Behoud van Tijd

Heerlijk is dat, lekker lui zijn tijdens de vakantie. 3 boeken heb ik verslonden, van die dikke spannende fiction verhalen.
Wat vaak blijkt in die verzonnen, maar mogelijk realistische verhalen, zeker daar waar het ‘good guys – bad guys’ betreft is het volgende: Des te belangrijker een aanknooppunt wordt gevonden, des te meer tijd er in geïnvesteerd wordt om het uit te zoeken.

Wanneer dat inderdaad de juiste weg blijkt te zijn – de ‘bad guys’ worden dus opgespoord ofzo, dan was dat dus goed geinvesteerde tijd. Maar wat nou als het het verkeerde pad was, doodlopend…
Dan blijkt in ene dat er te weinig tijd in een andere richting geinvesteerd is, waardoor men op een (grote) achterstand staat.

De tijd die je ergens in stopt, komt evenredig terug

Behoud van TijdDat kan ook wel de ‘wet van behoud van tijd’ genoemd worden.
Vergeet nu de ‘bad guys’ uit het boek, verplaats u nu even naar de wereld van de marketing – los van uw beroepsdeformatie.
Marketeers die met een onderbuik gevoel een richting kiezen voor een campagne kunnen van een koude kermis thuiskomen als blijkt dat het succes uitblijft. Alle tijd die in die bepaalde richting is gestopt blijkt dan ‘voor niets’ geweest te zijn. En dan? Achterstand, grote achterstand.

Dat is volgens mij dan ook de reden dat het veel slimmer is om tijdens een campagne meerdere richtingen tegelijk uit te zetten, waarbij de ene het liefste de andere nog versterkt ook.
Klinkt logisch, echter is dat nog lang niet altijd het geval! Ja, bij de grote jongens, uiteraard, die hebben er dan ook het geld voor.

Hoe moet dat dan voor MKB-ers, of ZZP-ers die leuke dingen willen doen? Het antwoord daar is creatief zijn.
Maak gebruik van verschillende kanalen die aansluiten bij je doelgroep, zorg daarbij voor een kruisbestuiving. Social Media kan daar een goede drager voor zijn. De impact die het heeft is groter dan veronderstelt – mits goed gebruikt!

Ondertussen ben ik aan een nieuw boek begonnen – geen fictie dit keer, maar over marketingstrategiën…

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.

Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)

Geef een reactie

Google+